donderdag 6 maart 2014

geroosterde kikkererwten

Op internet kwam ik een recept tegen van geroosterde kikkererwten in de oven die qua smaak en knapperigheid konden concurreren met borrelnoten. Je begrijpt dat mijn interesse was gewekt ;-) Het was alleen wel tijdrovend, want ze moeten 40 minuten de oven in en elke 5 minuten omgeschud. Dat kan ook makkelijker.
Van een collega heb ik onlangs een actifry overgenomen en daarmee kunnen veel meer leuke dingen dan frietjes worden gebakken. Er zit een draaischoep in dus de kikkererwten in dit geval worden vanzelf omgeschud.
Het resultaat mag er zijn en dit is wat ik heb gebruikt:

  • 1 blikje uitgelekte en afgespoelde kikkererwten
  • kruiden naar smaak, ik heb gebruikt zout, uienpoeder, knoflookpoeder, kurkuma en chili
  • theelepel (kokos)olie
  • actifry of oven
Ik heb alles in de actifry gedaan en de timer om 30 minuten gezet met een heerlijk knapperig resultaat. In de oven kan ook maar dan iets langer en regelmatig omschudden zodat alle kanten kunnen roosteren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten